Titulní obrázek

Na autosalonu v Paříži se představí nový Land Rover Freelander

Vzhledově se nový Land Rover Freelander tolik nezměnil, ovšem hlavní novinky jsou skryty pod kapotou a v technických údajích. Těšit se na něho můžeme na autosalonu v Paříži.

Výrobce sem přiveze i omlazené SUV Freelander, které je vlastně základní verzí z celé modelové řady silničních aut. Nový Freelander se na první pohled moc nezměnil, ale interiér oživují nové barvy a materiály. Změnil se například i velký centrální displej s novými funkcemi a grafikou převzatou například z modelu Evoque. K dispozici můžete mít i parkovací kameru i nový přístrojový panel před řidičem. Změnila se centrální konzola, kde je teď místo otočného ovladače Terrain Response tlačítkový přepínač. Odkládací prostor se tedy zvětšil.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Nově se objevuje elektrická parkovací brzda, která svou sílu upravuje v závislosti na tom, zda auto stojí v kopci nebo na rovině a také na teplotě brzdové soustavy. Rovněž ji můžete použít podržením i za jízdy jako nouzovou brzdu. Land Rover Freelander nadále používá diesel 2,2 litru, který je k dispozici ve třech verzích. TD4 má výkon 150 koní a SD4 pak 190 koní, obě pohání všechna čtyři kola. Model eD4 o výkonu 150 koní je pak k dispozici i jako předokolka, která má nejnižší spotřebu z celé modelové řady - 6,0 l/100 km.

Diesely dostaly nové turbo s rychlejší reakcí, filtr pevných částic a například převodovky s nižším třením celkově pomohly k lepší kultivovanosti a také nižší hlučnosti - naftový Freelander je teď o 2 dB tišší. Komu nafta vadí, bude si moci objednat benzínový dvoulitr s turbem o výkonu 200 nebo 240 koní. Určitě nahradí šestiválec a bude mít nižší emise i spotřebu, aspoň tedy na papíře.