Titulní obrázek

BMW chtělo obohatit Range Rover o motor V12

Range Rover dostal motor V12 od BMW v minulosti jen dvakrát. Dva funkční exempláře pak byly zkušebními prototypy. Ovšem do sériové výroby vůz nikdy nešel.

Asi víte, že to byla značka BMW, která před nějakou dobou řídila Land Rover. Dodnes je patrný dopad na některé modely, třeba je to vidět na ovladačích a podobně. A právě německá značka chtěla posunout luxusní Range Rover do ještě vyšší kategorie. Nechala do auta totiž nacpat dvanáctiválec z limuzíny BMW řady 7.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Dvanáctiválec si vynutil prodloužení předku o asi 15 cm a také se výrazně omezily schopnosti auta v terénu. Přesto jezdilo na vzduchovém podvozku a bylo luxusně vybaveno, takže mělo dosahovat "šesticiferné" cenovky. Hranice 100 000 liber byla tehdy v Británii magická a ukazovala na skutečně honosné a luxusní auto.

Jenže než se podařilo BMW rojekt dotáhnout do konce, už byl Land Rover v rukou Fordu a ten nakonec v roce 2002 představil novou generaci Range Roveru bez dvanáctiválce, avšak se silným osmiválcem a také luxusní výbavou a pořádnou cenovkou. Ford prý ale zase zvažoval dvanáctiválec původem v Astonu Martin, takže myšlenka tedy nikdy úplně nezapadla.