Titulní obrázek

Jaguar-Land Rover plánují továrnu v Saudské Arábii

Podnik Jaguar-Land Rover plánuje v budoucnosti další továrnu v Saudské Arábii. Země patří mezi významné zpracovatele a vývozce hliníku. V současné době se tohoto kovu u automobilů v hojné míře používá, tedy jeho slitiny.

Například nový Range Rover je díky slitině o dost lehčí. Jaguar jí zase použil při vývoji limuzín XJ, respektive velkých kupé XK. A nižší hmotnost znamená i menší spotřebu. Těžební společnost Ma’aden se dohodla na založení joint-venture se zpracovatelem a distributorem hliníku Alcoa, který jej dodává mnoha automobilkám. Hutní komplex má vzniknout na východě země. Není divu, že tyto plány se britské skupině v indických rukách náramně hodí.

Vznikem této největší hutě světa se stane výroba hliníku v Saúdské Arábii ještě konkurenceschopnější. Indická automobilka zde chce postavit montážní závod a lisovnu. Hlavně je to logický krok, který ve finále ušetří náklady a veškeré vložené investice se mohou rychle vrátit. Jaguar chce použít hliník i v dalších modelech, které teprve přijdou na trh. A fyzická přítomnost závodu pomůže prodeji v tomto regionu. Jen za letošní finanční rok, který začal 1. dubnem 2012, se na Středním východě a v severní Africe prodalo o 14 % aut obou (či vlastně všech tří!) značek více než v tom předchozím.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Celosvětový odbyt vzrostl zatím na 110.373 kusů (+36 %). Pro srovnání, fiskální rok 2011-2012 znamenal celkové prodeje 305.859 jednotek, ten předcházející pouze 240.905 vozů. Oběma britským výrobcům se coby samostatné divizi pod indickými křídly velmi daří.