Titulní obrázek

Range Rover SDV8 - jak si umí poradit v terénu

Range Rover jsme již testovali jednou. Ovšem, nyní byl zvolen bahnitý terén. Jak si s ním novinka od automobilky Land Rover poradila? A jak byste se měli chovat v takovém případě k autu?

Nový Range Rover se skutečně povedl a nesvědčí o tom jen můj subjektivní pocit, ale i třeba skutečnost, že automobilka má na celý rok dopředu vyprodáno. Už jsme přinesli první test a také video z jízdy po silnici, teď se podíváme, jak jsme slíbili, do terénu.

Jezděte jen tak rychle, jak je nezbytně nutné. Velká rychlost v terénu akorát způsobí, že si auto zničíte. Nechte si poradit. Pokud nejste specialista, navštivte kurz jízdy v terénu, nebo si s sebou vemte aspoň zkušenějšího řidiče.

Prozkoumejte terén. Nejde o čas, ale o to, abyste projeli a případně se vrátili. Nevyhnete se tomu, že budete častokrát muset vystoupit a prohlédnout si terén vpředu a doslova si ho osahat. Nepouštějte se do těžkého terénu, který neznáte.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Připravte si auto. Nízkoprofilové silniční pneumatiky jsou velmi limitující a pokud se chcete pustit do bahna, bude vhodné, když přezujete aspoň na přechodné pneumatiky. Připravte si také záchranné lano, tažné oko a odmontujte věci, které mohou zhoršovat nájezdové úhly vpředu a vzadu.