Elektrikou poháněný Land Rover Defender
Přestože v Evropě prodeje Land Rover Defenderu jako nejdrsnějšího modelu této automobilky pomalu slábnou a auto zastarává, v jiných částech Zeměkoule mu zbývá života dost a dost. Pro všechny druhy konstrukčně jednoduchých off-roadů odjakživa nabízí vděčné trhy Afrika. Právě tam také míří nový koncept značky, Electric Defender Game Viewer Concept. Jméno říká vše důležité: auto určené milovníkům výletů do divočiny pohání elektromotor.
Land Rover Defender na Safari je vyvinutý v Jihoafrické republice. Stavěl jej místní specialista na Land Rover - Baker Performance Products, avšak na objednávku a ve spoluprci s Britskou automobilkou. Vývoj probíhal v areálu společnosti Gerotek v Pretorii a byl plně v režii zkušených instruktorů programu Land Rover Experience.
Pohonné ústrojí má jediný elektromotor o výkonu osmdesát koní. Pro pohyb divočinou je to však víc než dost, nejezdí se tu rychle a řidiči spíš ocení skvělý točivý moment s ideálním průběhem a maximem u 330 newtonmetrů. Nový je pouze motor (převodovka zmizela), stálý pohon všech kol zůstal na místě. V praxi to znamená stejné terénní schopnosti jako dřív, a to včetně víc než půlmetrové brodivosti. Vzduchem chlazené Li-ion baterie od společnosti Axeon pracují s napětím 300 voltů a udrží až 27 kilowatthodin energie. Land Rover Defender s nimi na jedno nabití ujede sto kilometrů, z nichž dvacet je z pochopitelných důvodů udáváno v kolonce "rezervní".
Land Rover upozorňuje, že v Africe bude snadné dobíjet auto solární nabíječkou, a jezdit tak v podstatě bez emisí. Velkou výhodou je na safari také tichost auta. Jeho zvuk neplaší zvěř, takže je možné pozorovat přírodu v akci z větší blízkosti. Auto se představilo veřejnosti 7. května v Durbanu. Podnět k jeho stavbě dal park Londolozi, takže pro elektrický Defender teoreticky existuje zákazník.