Indická Tata prudce zvýšila zisk díky divizi Jaguar Land Rover
Indická automobilka Tata Motors více než ztrojnásobila celoroční zisk díky silné domácí poptávce a dobrým výkonům divize Jaguar Land Rover. Firma oznámila, že její čistý zisk se ve finančním roce končícím v březnu zvýšil na 92,7 miliardy rupií (36 miliard Kč) z 25,7 miliardy rupií před rokem. Automobilka nicméně varovala, že se bude nadále potýkat s konkurenčními tlaky a vysokými cenami komodit.
Tata je největším výrobcem nákladních automobilů a autobusů v Indii. Firma je známá rovněž jako producent nejlevnějšího osobního automobilu světa Nano. V roce roce 2008 koupila britské luxusní značky Jaguar a Land Rover od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (zhruba 40 miliard Kč).
Divize Jaguar Land Rover byla pro firmu Tata zpočátku ztrátová, v posledních několika čtvrtletích se však podařilo dosáhnout obratu ve vývoji ekonomických výsledků. V uplynulém finančním roce tak divize vydělala 1,04 miliardy liber (zhruba 30 miliard Kč).Skupina britských značek Jaguar Land Rover dosáhla v minulém fiskálním roce (končícím 31.března 2011) tržeb 9,9 mld. liber.
Prodej vozů vzrostl z předloňských 193.982 kusů na 243.621 ks. Výrazně rostl prodej na trzích v Číně a Indii. Automobilka předpokládá, že z loňských 26 tisíc vozů prodaných v Číně se v letošním roce stane 40.000 jednotek. Většinu z toho budou tvořit offroady a SUV. Jaguar Land Rover hodlá do nových modelů investovat 1,5 miliardy liber během následujících pěti let. Pozornost vývoje se zaměří na další rozvoj hliníkových konstrukcí, nové motory a hybridní hnací ústrojí.