Land Rover Defender - legenda terénu
Land Rover Defender, to je klasika, která projede všude, nemá jen tak konkurenci. Zvlášť jestli chcete do přírody, pak nemáte moc jiných aut na výběr. Vůz staví hlavně na bytelné a jednoduché konstrukci, kterou hned tak nějaký škrábanec nepoškodí. Jde o pravý opak dnešních nových SUV.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Land Rover Defender se v podstatě vyrábí už od roku 1948. I když se mnohokrát změnil, nikdo to nebylo tak, aby nějak výrazně obměnil i svou konstrukci. Základ je tedy stejný. Vzpomínku na doby dávno minulé s sebou nenese tvar hranaté karosérie zdobené viditelnými nýty. Defender se vyrábí v několika karosářských variantách.
Double Cab Pick Up nabídne hodně prostoru pro převoz nákladu na korbě, zároveň ale místo pro pět členů posádky. Postaven je na základě střední délky podvozku s označení 110. Defendery se ale dělají i krátké 90 a dlouhé 130. Stodesítka nabízí podle mě nejlepší poměr mezi prostorem a průchodností v terénu – rozvor činí 2794 mm.
I když se stálým pohonem všech kol projedete většinu své denní trasy, pro ten nejtěžší terén si Defender v zásobě schovává eso v podobě uzávěry diferenciálu. Páka redukční převodovky pracuje v kruhu, na jeho levé straně se diferenciál zapíná, což je opět doprovázeno jasným mechanickým zvukem. Majitelé Defenderu jsou zvyklí na trochu drsnější zacházení. Při stání někdy nemusí mechanismus naskočit, proto se dá v klidu řadit i za pomalé rychlosti. Použít se dá maximálně do 60 km/h. S aktivovanou uzávěrou vás ale už rozhodně nic nezastaví.
Na běžné silnici je Land Rover překvapivě zábavný. Samozřejmě ne ve smyslu sportovní jízdy, ale divadla, které dokáže předvést. Náklony jsou velké, volantem se v zatáčkách pěkně nakroutíte a poloměr otáčení 7,18 metrů vám přidělá při manévrování dost práce.